15. března 2015 v 14:34 | Lucie |  Recenze

656 (2)
650 (3)

Rok vydání: 2011
Nakladatelství: XYZ
Mé hodnocení: 5/5

Anotace:
Anastasia studuje literaturu a čeká ji pohovor s nezřízeně bohatým podnikatelem Christianem Greyem. Ten ovšem není jen bohatý, ale taky mladý, přitažlivý a arogantní. Pro Anu je to konec života, jaký znala. Je vtažena do světa Greyových sexuáních fantazií a z počátečního sexu na jednu noc se vyklube komplikovaný vášnivý vztah. A protože Christian má rád, když vše řídí on, připraví k podpisu smlouvu, v níž popíše vše, včetně povolených sexuálních praktik.
Mladá Ana je zcela v jeho moci. Objevuje svět sexu a erotiky, jaký nikdy předtím nezažila. Objevuje ale také složitou psychiku a charakter svého milence. Po zjištění, že jeho traumata a tajemství jsou temnější než ta nejtmavší šedá se rozhodne ho opustit. Dny bez něj jsou prázdné a pusté a není schopná na něj přestat myslet. Pak se Christian Grey znovu objeví a nabízí novou smlouvu. Ana není schopná říct ne a vrací se k muži, kterého miluje. Přesto má potíže sdílet s ním jeho život, životní styl i démony z jeho minulosti. Jsou spolu a na tom jediném záleží. Když už to vypadá, že je vyhráno, zasáhne osud. Před Anou stojí její nejhorší noční můry. Dokáže je překonat?

Můj názor(psáno 24.2.):
Je to týden, co jsem dočetla poslení díl této trilogie. Na napsání této recenze jsem si musela dát chvíli odstup a nechat si vše projít hlavou. Knihy mě vzaly víc než jsem si myslela. Nečekala jsem, že mě tolik pohltí. Doslova jsem hltatala stránku po stránce. Četlo se to jako pohádka - ano, uvědomuju si ironii, která zde vznikla. Pohádka to opravdu není !
Když Ana na začátku knihy popisuje samu sebe, hlava mi nebrala, jak je možné, aby mi byl někdo podobný jako ona a když doslova vpadla do Greyovy kanceláře, byla jsem přesvědčena, že někdo píše o mě. Protože komu se poštěstí spadnout před někým jako je Christian, že ?
Ze začátku jsem ani trochu nechápala, jak Anastasie může vůbec uvažovat, že by jeho smlouvu podepsala. Christian ve mě vzbuzoval pocit strachu v podstatě od jeho prvního výstupu v knize až po její samotný konec. Psychlogie jeho postavy je zajímavá a byl to jeden z faktorů, proč mě kniha tak vzala. Bavilo mě po malých krůčcích společně s Anou poznávat jaký opravdu je a jestli je schopný se kvůli něčemu nebo někomu změnit. Christian je záhada sám o sobě a když proplouváte knížkou uvědomíte si, že s ním život pořádně vyjebal.
Otevřeně říkám(píšu), že pro mě první kniha je až na posledním místě v porovnáním s ostatníma. Jednoduše protože jsem srdce a květiny typ holky a to v první knize moc nevidíte.
Stále se mi v hlavě přehrávají malinké zlomky ze všech knih. Myslím, že si z této knihy odnáším něco, co ve mě zůstane.

Knihy rozhodně doporučuji. Jen upozorňuji, že tento druh literatury asi nebude šálek každého.