14. března 2014 v 15:48 | Lucinda° |  Recenze

Autor: Nicholas Sparks

Počet stran: 268

Nakladatelství: Ikar

Překlad: Hana Krejčí

Mé hodnocení: 5/5

Anotace na obálce knihy:
John Tyree je vojákem americké armády, kam se nechal naverbovat po střední škole jen proto, aby nějak naložil se svým bezcílným životem. Po letech strávených ve válce na Balkáně se vrací domů na pár dní - aby se nečekaně a neodvolatelně zamiloval do dívky svých snů. Půvabná a laskavá Savannah jeho city opětuje a na jediný letní týden se celý svět stane hřištěm pro jejich lásku. Savannah se s Johnem rozloučí s jednoznačným příslibem - Jestliže se vrátíš, provdám se za tebe.
Potom přijde 11. září roku 2001 - a svět se navždy změní. John musí volit mezi slibem Savannah a přísahou, kterou složil pro svou vlast. Vrátí se do armády a Savannah mu slíbí, že na něj počká - jenže zároveň zjišťuje, že odloučení je pro lásku krutou zkouškou. Jednoho dne dostane osamělý voják kdesi v Iráku dopis, začínající oslovením Milý Johne...
Když se John nakonec vrátí zpět domů, místo milované ženy ho čeká nešťastný nemocný otec, který je odkázán jen na jeho pomoc. Johnovi zbývá ještě dlouhá cesta k pochopení skutečné lásky - i takové, která nás navždy a bolestně změní.
Kniha Milý Johne rozšiřuje řadu superúspěšných romantických titulů amerického bestselleristy Nicholase Sparkse. Příběh vojáka a mladé dívky je aktuální i věčný zároveň a Sparks je jeho mistrným vypravěčem, balancujícím na hraně smíchu, dojetí a smutku. Román Milý Johne patří mezi ty Sparksovy knihy, které se dočkaly kvalitního filmového zpracování. Režie stejnojmenného filmu se ujal oscarový režisér Lasse Hallström, v hlavních rolích září Channing Tatum a Amanda Seyfried.

Můj názor: No.. už je to delší dobu, co jsem knihu četla, ale s čistým svědomí mohu říci, že mi kniha brala dech, doslova jsem hltala písmeno po písmeně, slovo po slově, stránku po stránce. Když pomyslím, že tuhle knihu napsal "chlap", nechce se mi věřit. Nicholas Sparks stejně tak jako John Green patří mezi mé oblíbené spisovatele a nemůžu se dočkat až si od obou přečtu něco dalšího z jejich děl. Zpět ke knize...
Přestože kniha je o Johnovi a Savanně, o jejich příběhu a lásce, bylo tady něco, co mě nutilo myslet a doslova vyhledávat momenty, kdy autor píše o Johnovo otci, který má Aspergera a vlastně jediné téma o kterém se dokáže bavit jsou mince, které s Johnem, když byl malý sbírali. Vždy jsem napínavě četla, jak se otec zachová - nevím proč mě to tak zajímalo. Cítila jsem s ním, bylo mi ho líto ??
Na konci mě dost překvapil děj - věděla jsem, že to s nima nedopadne dobře, ale pak ten převrat, co se v ději odehrával jsem opravdu nečekala (nebudu prozrazovat).
Po dobu, co jsem knihu četla, to v mé hlavě bylo jako jeden velký film. Opravdu miluju představovat si věci, které jsou napsané. Každý si předtstaví něco jiného a to je na tom výjmečné.
Kniha je mnohem lepší než film.

Oblíbený moment knížky: "Kdykoli bude měsíc v úplňku - jako když jsme se seznámili -, zvedni hlavu a najdi ho na noční obloze. Bez ohledu na to, kde právě budeš a jak bude vypadat tvůj život. Chtěla bych, abys myslel na mě a na náš společný týden, protože bez ohledu na to, kde právě budu a jak bude vypadat můj život, udělám přesně to i já."

-Další kniha co doporučuji-

Jakou máte zkušenost vy s knížkou ?
Znáte ? Četli jste ?